5

Децентралізація

Короткий опис реформи: 

Здійснення реформи на принципі децентралізації влади в Україні супроводжується передачею значних повноважень та фінансових ресурсів від органів державної влади – органам місцевого самоврядування.

Гарантія територіальної цілісності України є базовою умовою децентралізації державної влади на користь збільшення прав регіонів в особі територіальних громад.

Суть реформи на принципі децентралізації:

  • утворення виконавчих органів місцевого самоврядування на всіх рівнях: у громаді, районі та області;
  • закріплення принципу субсидіарності при розмежуванні повноважень у системі органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів різних рівнів;
  • органи місцевого самоврядування різних рівнів – громади, району, області – отримають повноваження, які найбільш ефективно виконувати саме на цьому рівні, а під повноваження отримують необхідні фінансові, матеріальні та інші ресурси під їхню власну відповідальність.

 

Реформа на принципі децентралізації – виконання частини завдань якої потребують внесення змін до Конституції України.

Тобто, метою політики здійснення децентралізації є відхід від централізованої моделі управління в державі, забезпечення спроможності місцевого самоврядування та побудова ефективної системи територіальної організації влади в Україні.

У підсумку – створення і підтримка повноцінного життєвого середовища для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя, задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави та територіальних громад.

Контакти проектного менеджера: 

Олена Сімоненко 
e-mail: decentralisationreforms.in.ua

План графік реформи: 

Завантажити план-графік у форматі: pdf

Система показників: 

Коаліційна угода

ДАНА РЕФОРМА ВЗАЄМОПОВ'ЯЗАНА ІЗ НАСТУПНИМИ РОЗДІЛАМИ КУ:

  • КОНСТИТУЦІЙНА РЕФОРМА
    • Передбачається, що ключові зміни у частині децентралізації та реформування місцевого самоврядування стосуватимуться перерозподілу повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, між органами місцевого самоврядування різного рівня адміністративно-територіального устрою, створення власних виконавчих органів районною та обласною радами, зміни статусу та повноважень місцевих державних адміністрацій з виконавчих на контрольно-наглядові, реорганізація їх в органи префектурного типу.
  • РЕФОРМА ВИБОРЧОГО ЗАКОНОДАВСТВА
    • Передбачається, що ключові зміни стосуватимуться удосконалення системи місцевих виборів, які мають пройти на новій законодавчій основі. Зміни до законодавства визначатимуть основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, старост та сільських, селищних, міських голів з урахуванням положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».
  • РЕФОРМА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ПРАВОПОРЯДКУ
    • Передбачається створення муніципальної поліції з метою розширення повноважень органів місцевого самоврядування в сфері охорони громадського порядку в населених пунктах.
  • ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГРОМАДЯН КОМУНАЛЬНИМИ ПОСЛУГАМИ ТА РЕФОРМУВАННЯ ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ
    • Надання повноважень органам місцевого самоврядування на встановлення тарифів на послуги з перероблення та захоронення побутових відходів.
    • Надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати ціни на теплову енергію, що вироблена із альтернативних джерел енергії (до певного обсягу виробництва), здійснення ліцензування суб’єктів виробництва теплової енергії із альтернативних джерел енергії місцевими державними адміністраціями (до певного обсягу виробництва).

Програма діяльності КМУ

НОВА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ:

  • Децентралізація та регіональний розвиток, максимальна передача функцій на місцевий рівень:
    • Розроблення та сприяння прийняттю змін до Бюджетного кодексу України і Податкового кодексу України щодо передачі органам місцевого самоврядування додаткових бюджетних повноважень і стабільних джерел доходів для їх реалізації та Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік;
    • Розроблення та сприяння прийняттю закону про децентралізацію повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю;
    • Відкриття на місцях "прозорих офісів".

Більше...

Додаткові ресурси: 

Сайт реформи децентралізації влади: http://decentralization.gov.ua 

Головні та найсвіжіші новини можна знайти на сайті:http://www.minregion.gov.ua

СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ТА КОМФОРТНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ
ШЛЯХОМ ПОБУДОВИ ЕФЕКТИВНОЇ СИСТЕМИ ВЛАДИ
Ефективна система влади
Розмежування повноважень між ОМС та державними органами влади

Створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для діяльності ОМС

Забезпечення відкритості, прозорості та участі громадськості у вирішенні питань місцевого значення

Високий рівень конкурентоспроможності регіонів
Ефективне використання ресурсів регіонів для сталого розвитку

Сприятливі умови для ведення бізнесу

Ефективне міжрегіональне співробітництво

Висока якість послуг
Державні стандарти (нормативи) якості адміністративних послуг

Надання якісних публічних послуг

Доступність отримання послуг

Комунальна реформа й об’єднані громади: нові виклики

Вектори реформ ЖКГ та децентралізації – усе ближче до точки перетину. Як наблизити комунальне господарство до світових стандартів? Як запустити механізм перетворень в українських селах, левова частина яких – чого гріха таїти – досі живе в реаліях ХХ століття?.. Відповідь складна і очевидна водночас: мешканці громад мають відчути себе повноцінними господарями. І самі мають наводити у себе лад. Завдання держави і експертів – допомогти їм у цьому.

Распоряжение землей на местах: деньги поступят в общины и госбюджет — эксперт

Передача на места полномочий по распоряжению землей даст огромный толчок развитию общин. Об этом сообщают в Проектном офисе секторной децентрализации. Там заявили, что всего в стране насчитывается более 60 миллионов гектаров земли, из которых более 70% (42 миллиона гектаров) — земля сельхозназначения, расположенная за пределами населенных пунктов. Из них 32 миллиона гектаров распаеваны.

Ринок управління багатоквартирними будинками досліджували в Одесі

В Одесі пройшла конференція «Нормативно-правове регулювання ринку управління багатоквартирними будинками: сучасний стан та формування стратегії змін».

Секторальна децентралізація в липні

Реформа децентралізації стосується всіх сфер життя суспільства. Адже наше завдання не просто намалювати на мапі нові межі. Головне – зробити так, щоб новостворені громади стали спроможними, а люди в них - щасливими. Це можливо, якщо мешканець громади зможе зручно, швидко і якісно отримати всі необхідні йому послуги: освітні, медичні, культурні, адміністративні. Тож які основні здобутки секторальної децентралізації минулого місяця?

Законопроект про передачу на місця повноважень з розпоряджання землею дасть величезний поштовх розвитку громад - Проценко

Земля – найголовніший ресурс для розвитку громад. Адже новостворені об’єднані громади повинні мати ресурси для свого ефективного розвитку. А питання належності земель за межами населених пунктів – ключовий стимул й чинник для успішного формування базового рівня місцевого самоврядування.

Прем'єр доручив розробити законопроект про передачу об'єднаним громадам повноважень щодо розпоряджання землею

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман доручив Мінрегіону та Мінагрополітики розробити законопроект про передачу місцевій владі повноважень з розпоряджання землею у межах територіальних громад, пише Інтерфакс-Україна.

Що дасть нам закон «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»?

1 серпня закон «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» опублікований в газеті Верховної Ради «Голос України», а вже 2 серпня він набув чинності.

Сьогодні ринок землі існує. Але він —тіньовий і не дає зисків ні держави, ні громаді, — Проценко

Олег Проценко, експерт земельних відносин Офісу секторальної децентралізації, земельну реформу, яка набагато ширше, ніж просто можливість продавати чи не продавати паї/

Місцеві бюджети за січень-липень 2017 р. збільшили доходи на 32% (25 млрд. грн.)

Протягом січня-липня 2017 р. до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 102,8 млрд. грн., що складає 63,3 % від річних планових призначень, затверджених місцевими радами.