5

Децентралізація

Короткий опис реформи: 

Здійснення реформи на принципі децентралізації влади в Україні супроводжується передачею значних повноважень та фінансових ресурсів від органів державної влади – органам місцевого самоврядування.

Гарантія територіальної цілісності України є базовою умовою децентралізації державної влади на користь збільшення прав регіонів в особі територіальних громад.

Суть реформи на принципі децентралізації:

  • утворення виконавчих органів місцевого самоврядування на всіх рівнях: у громаді, районі та області;
  • закріплення принципу субсидіарності при розмежуванні повноважень у системі органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів різних рівнів;
  • органи місцевого самоврядування різних рівнів – громади, району, області – отримають повноваження, які найбільш ефективно виконувати саме на цьому рівні, а під повноваження отримують необхідні фінансові, матеріальні та інші ресурси під їхню власну відповідальність.

 

Реформа на принципі децентралізації – виконання частини завдань якої потребують внесення змін до Конституції України.

Тобто, метою політики здійснення децентралізації є відхід від централізованої моделі управління в державі, забезпечення спроможності місцевого самоврядування та побудова ефективної системи територіальної організації влади в Україні.

У підсумку – створення і підтримка повноцінного життєвого середовища для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя, задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави та територіальних громад.

Контакти проектного менеджера: 

Олена Сімоненко 
e-mail: decentralisation@reforms.in.ua

План графік реформи: 

Завантажити план-графік у форматі: pdf

Система показників: 

Коаліційна угода

ДАНА РЕФОРМА ВЗАЄМОПОВ'ЯЗАНА ІЗ НАСТУПНИМИ РОЗДІЛАМИ КУ:

  • КОНСТИТУЦІЙНА РЕФОРМА
    • Передбачається, що ключові зміни у частині децентралізації та реформування місцевого самоврядування стосуватимуться перерозподілу повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, між органами місцевого самоврядування різного рівня адміністративно-територіального устрою, створення власних виконавчих органів районною та обласною радами, зміни статусу та повноважень місцевих державних адміністрацій з виконавчих на контрольно-наглядові, реорганізація їх в органи префектурного типу.
  • РЕФОРМА ВИБОРЧОГО ЗАКОНОДАВСТВА
    • Передбачається, що ключові зміни стосуватимуться удосконалення системи місцевих виборів, які мають пройти на новій законодавчій основі. Зміни до законодавства визначатимуть основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, старост та сільських, селищних, міських голів з урахуванням положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».
  • РЕФОРМА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ПРАВОПОРЯДКУ
    • Передбачається створення муніципальної поліції з метою розширення повноважень органів місцевого самоврядування в сфері охорони громадського порядку в населених пунктах.
  • ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГРОМАДЯН КОМУНАЛЬНИМИ ПОСЛУГАМИ ТА РЕФОРМУВАННЯ ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ
    • Надання повноважень органам місцевого самоврядування на встановлення тарифів на послуги з перероблення та захоронення побутових відходів.
    • Надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати ціни на теплову енергію, що вироблена із альтернативних джерел енергії (до певного обсягу виробництва), здійснення ліцензування суб’єктів виробництва теплової енергії із альтернативних джерел енергії місцевими державними адміністраціями (до певного обсягу виробництва).

Програма діяльності КМУ

НОВА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ:

  • Децентралізація та регіональний розвиток, максимальна передача функцій на місцевий рівень:
    • Розроблення та сприяння прийняттю змін до Бюджетного кодексу України і Податкового кодексу України щодо передачі органам місцевого самоврядування додаткових бюджетних повноважень і стабільних джерел доходів для їх реалізації та Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік;
    • Розроблення та сприяння прийняттю закону про децентралізацію повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю;
    • Відкриття на місцях "прозорих офісів".

Більше...

Додаткові ресурси: 

Сайт реформи децентралізації влади: http://decentralization.gov.ua 

Головні та найсвіжіші новини можна знайти на сайті:http://www.minregion.gov.ua

Паспорт реформи Децентралізація загальний

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР  ОСВІТА

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР ЖКГ

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР КУЛЬТУРА

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР МІСТООБУДУВАННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ ТЕРИТОРІЙ

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР МІСЦЕВІ БЮДЖЕТИ

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА контроль за безпекою судноплавства маломірних (малих) суден

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА управління автомобільними дорогами місцевого значення

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА управління замовленнями на приміські залізничні перевезення

Паспорт реформи Децентралізація СЕКТОР ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ

Паспорт реформи Децентралізація в секторі транспортна iнфраструктура

 

Об’єднані територіальні громади отримують власні доходи на 50% від можливого — Зубко

Наступним етапом проведення децентралізації в Україні має стати можливість приєднання територіальних громад сіл та селищ до міст обласного значення, - про це повідомив віце-прем’єр-міністр України Геннадій Зубко. Він зазначив, що такий крок дозволить заощадити бюджетні кошти, оскільки замість проведення загальних виборів місцевих рад, можна буде дообирати лише необхідну кількість депутатів. Але ці норми стануть реальністю лише після ухвалення Верховною Радою змін до діючого законодавства.

Моніторинг процесу децентралізації в Україні станом на 01.12.2017

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ підготувало черговий звіт щодо моніторингу процесу децентралізації в Україні станом на 01.12.2017 року, який традиційно демонструє зростання місцевих бюджетів, ефективне використання на місцях коштів державної підтримки, розширення повноважень громад у різних сферах та інші позитивні тенденції.

ПРОВЕДЕНО ПЕРШІ ВИБОРИ У 201 ОБ’ЄДНАНІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ

29 жовтня пройшли перші вибори у 201 об’єднаній територіальній громаді по всій території України. 2 млн людей об’єднались аби разом змінювати й розвивати свої громади. «Вони обирали лідерів, які візьмуть відповідальність за долю громад. Переконаний, що розумний вибір і особиста небайдужість справді здатні змінити життя людей і всю країну!», — написав Геннадій Зубко.

МОНІТОРИНГ ПРОЦЕСУ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ СТАНОМ НА 01.11.2017 РОКУ

Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода презентував дані моніторингу процесу децентралізації в Україні станом на 01.11.2017 року, які традиційно демонструють зростання місцевих бюджетів, ефективне використання на місцях коштів державної підтримки, розширення повноважень громад у різних сферах та інші позитивні тенденції.

Об’єднання громад триває: ще 71 ОТГ готова провести перші вибори цього року

На розгляді Центральної виборчої комісії знаходяться звернення від облдержадміністрацій щодо призначення перших місцевих виборів у 71 об’єднаній територіальній громаді, до складу яких увійшли 317 місцевих рад. І такі звернення продовжують надходити до ЦВК. Ще близько 50 ОТГ знаходяться на завершальних стадіях процедур об’єднання.

Такими є дані щотижневого моніторингу Мінрегіону щодо стану формування об’єднаних громад в Україні.

Хід обговорення та результати круглого столу «Діалог задля децентралізації на Київщині» 5 вересня 2017 року

Під час круглого столу в якому взяли участь  представники громад, асоціацій ОМС, Мінрегіону, ОДА, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Центру політико-правових реформ тощо були обговорені найактуальніші питання – причини та наслідки слабкого просування реформи на Київщині, наявний стан справ та обережно оптимістичні перспективи, можливі  подальші кроки учасників процесу, аби пришвидшити і посилити територіально-адміністративну реформу.

Учасники обговорювали наступні питання:

Завдяки децентралізації відремонтовано дорогу Новосілки-Чабани

На основі співфінансування  відбувся ремонт автомобільної дороги загального користування обласного значення О101305 Новосілки - Чабани

Скільки грошей з Дорожнього фонду отримає кожна область України

Протягом всієї історії незалежності України йде мова про вигідне географічне положення та величезний транзитний потенціал нашої держави. Однак замість того, щоб з розумом та користю для суспільства розпоряджатися цим інфраструктурним потенціалом, покращувати та примножувати його – відбувалась лише недбала експлуатація та занедбання.

Місцеві бюджети-2018: Особливості складання розрахунків

У бюджетному календарі серпень – це місяць активної роботи по формуванню показників державного бюджету на плановий рік, в тому числі в частині міжбюджетних відносин і визначення особливостей складання розрахунків до проектів місцевих бюджетів, та підготовці проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», який після схвалення Кабінетом Міністрів подається Верховній Раді України (до 15 вересня року, що передує плановому) на затвердження.

Що таке міжбюджетні трансферти місцевим бюджетам

Важливу роль у формуванні бюджетної політики і організації бюджетного процесу займає міжбюджетне регулювання, метою якого є перерозподіл фінансових ресурсів між бюджетами для забезпечення відповідності повноважень на здійснення видатків, закріплених законодавчими актами за відповідними бюджетами та фінансових ресурсів, які мають забезпечувати їх виконання.