Податкова реформа

Податкова реформа

Наталія Яресько

e-mail: taxreforms.in.ua

Короткий опис реформи

Принципи податкової реформи

INCLUSIVE (СИСТЕМНІСТЬ) – Податкові реформи мають бути комплексними та включати фундаментальні зміни в правилах та структурі оподаткування з тим, аби знайти правильний баланс між інтересами держави та бізнесу
NEUTRAL (НЕЙТРАЛЬНІСТЬ) – Реформа податкового законодавства має забезпечити нейтральність для всіх галузей та уникати спеціальних податкових привілеїв або пільг, а також спеціальних вузькогалузевих податкових режимів, які ставлять у нерівні умови інші галузі 
SIMPLE (ПРОСТОТА) – Система оподаткування має включати лише мінімально необхідні податки, ставки, режими та якомога меншу кількість винятків та спеціальних режимів. Правила оподаткування повинні бути чіткими для розуміння та не мати подвійного трактування. Податкова реформа повинна бути якомога простіша та якомога радикальна
PAYABLE (ПЛАТОСПРОМОЖНІСТЬ) – Оподаткування має виходити з об’єктивної спроможності платників платити податки
INVESTMENT FRIENDLY (ІНВЕСТИЦІЙНА ПРИВАБЛИВІСТЬ) – Реформа податкового законодавства має запровадити такі ставки оподаткування, які б забезпечили сприятливі умови для ведення бізнесу в умовах світової економіки, залучення іноземних інвестицій, приріст капіталу для інвестування та створення нових робочих місць в Україні
RESPONSIBLE (ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ) – Платник податку відповідальний за сплату податків, що надає можливість державі виконувати свої функції належним чином; держава відповідальна перед платниками податків за свої дії. Державні звіти щодо питань оподаткування публікуються на постійній основі.
EFFICIENT (ЕФЕКТИВНІСТЬ) - Податкова система має стимулювати діяльність, інвестиції, роботу, створення робочих місць, конкурентоспроможність та економічне зростання, але не за рахунок окремих пільг та викривлень, а за рахунок створення системних умов для всього середовища. Ефективність означає також високий рівень стягнення податків з низькими адміністративними витратами

Реформа у ключових документах

Коаліційна угода
Регуляторна політика, розвиток підприємництва та забезпечення умов конкуренції:

Податкова реформа:

  • Зменшення кількості податків до 9;
  • Забезпечення скорочення витрат часу та коштів платників податків на нарахування та сплату податків шляхом скорочення кількості та обсягів податкової звітності, розширення можливостей безперешкодного дистанційного звітування та сплати податків (електронні сервіси);
  • Забезпечення прозорості та передбачуваності податкової системи за рахунок;
  • Забезпечення відповідності процедур контролю за трансфертним ціноутворенням у відповідності до принципів ОЕСР;
  • Відмова від каральної моделі податкового контролю;
  • Ініціювання укладення договорів про уникнення подвійного оподаткування, зокрема з країнами, які внесені до переліку офшорних зон;
  • Зменшення фіскального навантаження на фонд оплати праці, в тому числі, розміру єдиного соціального внеску до 18 % з застосуванням запобіжника у вигляді обов’язкового збереження розміру нарахувань та відрахувань з ФОП протягом року та поступовий перерозподіл фіскального навантаження на ФОП між роботодавцем та найманою особою;
  • Забезпечення сплати податку з доходів фізичних осіб виключно за місцем здійснення діяльності працівника, податок з доходів якого сплачується;
  • Суттєве зменшення чисельності Державної фіскальної служби;
  • Модернізація податку на прибуток - розрахунок об’єкта оподаткування податком на прибуток виходячи із сформованого згідно МСФО або П(С)БО фінансового результату у фінансовій звітності;
  • Реформа податку на додану вартість;
  • Запровадження законодавчих умов та стимулів для деофшоризації економіки України.
Дана реформа взаємопов'язана із наступними розділами КУ:
  • Децентралізація та реформа місцевого самоврядування;
  • Реформа системи органів правопорядку;
  • Реформа енергетики;
  • Реформа сільського господарства;
Програма діяльності КМУ
Нова економічна політика:
  • Скорочення кількості податків з 22 до 9;
  • Об’єднання податкової та бухгалтерської звітності, гармонізація її з міжнародними стандартами фінансової звітності;
  • Легалізація заробітної плати шляхом зменшення навантаження на фонд оплати праці;
  • Розроблення та сприяння прийняттю Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (поетапне зменшення розміру єдиного внеску з 41 до 15 відсотків);
  • Посилення відповідальності за виплату заробітної плати «в конвертах»;
  • Прийняття Міністерством фінансів України разом з Національним банком України нормативно-правових актів, спрямованих на зменшення тіньового обігу готівки;
  • Зниження податкового навантаження на малий та середній бізнес;
  • Запровадження інституту податкового компромісу з метою повного декларування наявних активів та введення обов’язкового декларування доходів;
  • Контроль за трансфертним ціноутворенням, зокрема розроблення та сприяння прийняттю змін до законодавства, що регулює трансфертне ціноутворення;
  • Впровадження нової системи адміністрування податку на додану вартість.

 

Реформа у ключових документах

Створено Документ
28.09.2015 1.09 МБ Комунікаційна політика цільової команди Податкової реформи
28.09.2015 786.91 КБ Пропозиції щодо податкової реформи Візійного проекту «Нова Країна»
28.09.2015 4.37 МБ Пропозиції щодо податкової реформи ГО «Асоціація податкових радників»
28.09.2015 359.7 КБ Пропозиції щодо податкової реформи Асоцації податкових консультантів, 1 частина
28.09.2015 1.4 МБ Пропозиції щодо податкової реформи Асоцації податкових консультантів, 2 частина
28.09.2015 1.1 МБ Пропозиції щодо податкової реформи РПР, 1 частина
28.09.2015 383.02 КБ Пропозиції щодо податкової реформи РПР, 2 частина
28.09.2015 944.53 КБ Пропозиції щодо податкової реформи РПР, Розвиток електронних сервісів - РПР
28.09.2015 1.81 МБ Презентація ГО "Народне відродження" щодо податкової реформи
28.09.2015 269.51 КБ Презентація журналу Незалежний Аудитор щодо податкової реформи
28.09.2015 598.35 КБ Пропозиція щодо податкової реформи ГО УАСБА
28.09.2015 494.52 КБ Презентація ЕВА податкової моделі Естонії, 1 частина
28.09.2015 3.37 МБ Презентація ЕВА податкової моделі Естонії, 2 частина
28.09.2015 25.24 КБ Меморандум про взаєморозуміння
28.09.2015 270.98 КБ Пропозиція щодо податкової реформи МГО РНБА
28.09.2015 1.38 МБ Концепція організації підприємницької діяльності та оподаткування Фізичних Осіб в Україні
28.09.2015 525.24 КБ Концепція організації підприємницької діяльності та оподаткування за спрощеною системою в Україні
28.09.2015 2.78 МБ Прямий продаж і спрощена система оподаткування, Надія Бедричук
28.09.2015 814.78 КБ Володимир Дубровський - "Чи треба реформувати спрощену систему оподаткування МСП?"
28.09.2015 4.52 МБ Підсумки індустріальних комунікаційних платформ
28.09.2015 1.31 МБ Пропозиція щодо податкової реформи, Монін Д. А.
28.09.2015 889.25 КБ Пропозиція щодо податкової реформи, БС Порада
28.09.2015 86.69 КБ Пропозиції щодо податкової реформи, Вадим Одноволик
28.09.2015 1 МБ Пропозиції щодо податкової реформи, НУ ДФС
28.09.2015 697.83 КБ Пропозиції щодо податкової реформи, Олександр Афанасенко
  • Виконано
  • У процесі виконання
  • Не виконано
Статус
Номер засідання
Дата засідання
Рішення НРР
Строк виконання
Відповідальні
Результат
16
08.12.2015
Рекомендувати Кабінету Міністрів України спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань податкової та митної політики доопрацювати законопроект щодо реалізації податкової реформи та пов'язані з ним проекти законів з урахуванням підтриманої концепції для внесення його на розгляд Верховної Ради України.
12.12.2015
Прем'єр-міністр-України А.П.Яценюк

16
08.12.2015
Сприяти прискоренню розгляду та прийняття проекту Закону України щодо реалізації податкової реформи та пов'язаних з ним проектів законів.
25.12.2015
Рекомендувати Верховній Раді України

16
08.12.2015
Рекомендувати Кабінету Міністрів України вжити заходів з метою недопущення монополізму на ринку реєстраторів розрахункових операцій та пов'язаних з їх обслуговуванням послуг, а також створення умов для застосування під час здійснення реєстрації розрахункових операцій сучасних зручних та мобільних пристроїв, включаючи у разі необхідності підготовку та ініціювання у встановленому порядку змін до чинного законодавства.
01.02.2016
Прем'єр-міністр-України А.П.Яценюк

Відповідний законопроект 31.05.2016 включено до порядку денного до четвертої сесії Верховної Ради України восьмого скликання, (Постанова Верховної Ради України 1386-VIII від 31.05.2016). Профільним Комітетом ВРУ з питань податкової та митної політики 15.06.2016 надано висновок, у якому рекомендовано Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо лібералізації готівкових розрахунків (реєстр. № 4117 від 19.02.2016) прийняти за основу. Направлено лист в КМУ щодо необхідності інформування про статус виконання цього пункту (15.06.2016 № 2016-06/60)

16
08.12.2015
Рекомендувати Кабінету Міністрів України розробити і впровадити механізми для забезпечення прозорості використання надходжень до державного бюджету від військового збору, у тому числі запровадження підготовки щомісячних окремих звітів про напрями витрачання відповідних коштів з додержанням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" в частині оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних.
31.12.2015
Прем'єр-міністр-України А.П.Яценюк

Направлено лист КМУ (15.06.16) щодо необхідності інформування. Мінфін 18.07.16 року повідомив про те, що вказаний збір є складовою загального фонду держбюджету і використання цих коштів належить до компетенції МОУ та інших силових структур. Уряд на лист Виконкому реформ від 09.08.16 № 2016-08/85 фактично підтвердив позицію Мінфіну та зазначив, що цільове використання військового збору можливе за умови надходження цих коштів до спецфонду, що погіршує управління державними коштами та призводить до створення нерівних умов для ГРБК (лист 14303/0/2-16).

10
03.09.2015
Створити робочу групу по доопрацюванню концепції податкової реформи, до якої мають увійти представники Міністерства фінансів України, комітету Верховної ради України з питань податкової та митної політики, Міністерства соціальної політики України, Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, фракцій коаліції Верховної ради України, позафракційні депутати, експерти та представники громадянського суспільства. Погодити ключові параметри та розробити єдину концепцію податкової реформи.
30.09.2015
Міністерство фінансів України, Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики

24.12.2015 парламентом прийнято ЗУ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" №909–VIІІ. Закон запроваджує низку реформаторських кроків, узгоджених на засіданні НРР № 16 від 08.12.2015, проте не є втіленням комплексної податкової реформи, передбаченої Стратегією - 2020, та рішення про компромісний варіант проведення якої було прийнято, зокрема, на згаданому засіданні НРР. Над підготовкою та доопрацюванням концепції податкової реформи та відповідних законопроектів, як зазначає Мінфін, працювало декілька робочих груп. У зв'язку з цим, на нашу думку, завдання можна вважати виконаним.

2, друга частина
17.02.2015
Підготовка плану реформування адміністрування доходів з метою докорінного вдосконалення Державної фіскальної служби.
05.06.2015
Мінфін

План реформування затверждено Мінфіном та МВФ

2, друга частина
17.02.2015
Переведення усіх платників податків, що відповідають критеріям великих платників податків, до інспекції з обслуговування великих платників податків, і розробка стратегії та плана імплементації щодо посилення податкової дисципліни серед великих платників податків та фізичних осіб з високими доходами.
30.06.2015
Мінфін

Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Податкова реформа.
-
3.8
Мета реформи - побудова податкової системи, яка є простою, економічно справедливою, з мінімальними затратами часу на розрахунок і сплату податків, створює необхідні умови для сталого розвитку національної економіки, забезпечує достатнє наповнення Державного бюджету України і місцевих бюджетів. Головними напрямами реформи є.
-
3.8
Перехід від наглядово-каральної функції фіскальних органів до обслуговуючої, що допомагає у нарахуванні та проведенні сплати податків, а не має на меті наповнення бюджету за рахунок фінансових санкцій та переплат.
-
3.8
Зменшення кількості податків, їх розміру та спрощення порядку розрахунку і сплати.
-
3.8
Впровадження електронних сервісів для платників податків.
-
3.8
Зменшення податкового навантаження на заробітну плату з метою її детінізації.
-
3.8
Удосконалення законодавства України, спрямованого на посилення боротьби зі схемами ухиляння від сплати податків як юридичними, так і фізичними особами, зокрема удосконалення адміністрування податку на додану вартість, формування системи податкового контролю залежно від ступеня ризику в діяльності платників податків.
-
3.8
Забезпечення відкритості доступу до інформації про сплату податків.
-
3.8
Удосконалення законодавства з питань трансфертного ціноутворення.
-
3.8
Впровадження контролю за видатками фізичних осіб.
-
3.8
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Податкова реформа.
-
A.IX.3
Зменшення до дев’яти кількості податків, які відповідатимуть своїй економічній сутності.
31.03.2015
A.IX.3.1
Забезпечення скорочення витрат часу та коштів платників податків на нарахування та сплату податків шляхом скорочення кількості та обсягів податкової звітності, розширення можливостей безперешкодного дистанційного звітування та сплати податків (електронні сервіси).
31.03.2015
A.IX.3.2
Забезпечення прозорості та передбачуваності податкової системи за рахунок.
31.03.2015
A.IX.3.3
Створення публічної бази наданих індивідуальних податкових консультацій (без зазначення платника).
31.03.2015
A.IX.3.3.1
Законодавчого закріплення функції надання узагальнюючих податкових консультацій за Міністерством фінансів.
31.03.2015
A.IX.3.3.2
Запровадження інституту фінансової медіації.
31.03.2015
A.IX.3.3.3
Запровадження процедури апеляції на рівні експертної ради з питань оподаткування при Міністерстві фінансів.
31.03.2015
A.IX.3.3.4
Ліквідація корупційної складової в адмініструванні податків, у тому числі всіх видів плати за земельні ділянки та екологічного податку.
31.03.2015
A.IX.3.3.5
Забезпечення відповідності процедур контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до принципів ОЕСР, маючи на увазі, зокрема, що такі процедури мають справляти мінімальний вплив на витрати часу та коштів суб’єктів підприємницької діяльності, без винятків.
31.03.2015
A.IX.3.4
Відмова від каральної моделі податкового контролю.
31.03.2015
A.IX.3.5
Підвищення вдвічі (з 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) значного розміру коштів фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів, єдиного соціального внеску та страхових внесків на пенсійне страхування для визначення наявності ознак складів кримінальних правопорушень, передбачених статтями 212 та 2121 Кримінального кодексу України.
31.03.2015
A.IX.3.5.1
Скасування штрафних фінансових санкцій для платників податків, які без оскарження податкового повідомлення-рішення сплатили донараховані платежі.
31.03.2015
A.IX.3.5.2
Виключення з дохідної частини Державного бюджету України надходжень від штрафів та пені.
31.03.2015
A.IX.3.5.3
Надання можливості для досягнення податкового компромісу (податкової угоди) у 2014 році та проведення податкової амністії капіталів після реформування податкової системи шляхом одноразового добровільного декларування з 1 січня 2016 року.
31.03.2015
A.IX.3.5.4
Спрощення системи адміністрування у разі використання реєстраторів розрахункових операцій.
31.03.2015
A.IX.3.5.5
Законодавче встановлення заборони на кримінальне переслідування особи за ухилення від сплати податків до остаточного узгодження податкових зобов'язань.
31.03.2015
A.IX.3.5.6
Встановлення особистої фінансової відповідальності працівників податкових та митних органів за їхні незаконні дії або бездіяльність, що призвели до втрат суб’єктів підприємницької діяльності.
31.03.2015
A.IX.3.5.7
Запровадження обов’язковості видачі податкового повідомлення-рішення у разі складання акту за результатами перевірки.
31.03.2015
A.IX.3.5.8
Поширення дії Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на податкові органи.
31.03.2015
A.IX.3.5.9
Ініціювання укладення договорів про уникнення подвійного оподаткування, зокрема з державами, які внесені до переліку офшорних зон.
31.03.2015
A.IX.3.6
Зменшення фіскального навантаження на фонд оплати праці, у тому числі розміру єдиного соціального внеску до 18 %, із застосуванням запобіжника у вигляді обов’язкового збереження розміру нарахувань та відрахувань з фонду оплати праці протягом року та поступовий перерозподіл фіскального навантаження на фонд оплати праці між роботодавцем та найманою особою.
31.03.2015
A.IX.3.7
Забезпечення сплати податку з доходів фізичних осіб виключно за місцем здійснення діяльності працівника, податок з доходів якого сплачується.
31.03.2015
A.IX.3.8
Істотне зменшення чисельності Державної фіскальної служби.
31.03.2015
A.IX.3.9
Модернізація податку на прибуток, зокрема, розрахунок об'єкта оподаткування податком на прибуток виходячи із сформованого згідно з Міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ) або Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку (П(С)БО) фінансового результату у фінансовій звітності.
31.03.2015
A.IX.3.10
Реформа податку на додану вартість.
31.03.2015
A.IX.3.11
Забезпечення адміністрування податку на додану вартість із забезпеченням прав платників податку, вчасним його відшкодуванням.
31.03.2015
A.IX.3.11.1
Встановлення гарантій відшкодування ПДВ, зокрема строків такого відшкодування та відповідальності податкового органу за їх недотримання.
31.03.2015
A.IX.3.11.2
Скасування положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» під 31 липня 2014 року № 1621-VII щодо запровадження системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
31.12.2014
A.IX.3.11.3
Реформування системи адміністрування податкових накладних.
31.03.2015
A.IX.3.11.4
Запровадження законодавчих умов та стимулів для деофшоризації економіки України.
31.03.2015
A.IX.3.12
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Скорочення кількості податків з 22 до 9.
31.03.2015
4
Об’єднання податкової та бухгалтерської звітності, гармонізація її з міжнародними стандартами фінансової звітності.
31.12.2016
4
Легалізація заробітної плати шляхом зменшення навантаження на фонд оплати праці.
-
4
Розроблення та сприяння прийняттю Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (поетапне зменшення розміру єдиного внеску з 41 до 15 відсотків).
31.03.2015
4
Посилення відповідальності за виплату заробітної плати "в конвертах" (розроблення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України).
30.06.2015
4
Зниження податкового навантаження на малий та середній бізнес, зокрема.
-
4
Двократне зменшення ставки єдиного податку.
31.03.2015
4
Встановлення заборони на проведення протягом 2015-2016 років перевірок суб’єктів господарювання контролюючими органами.
-
4
Запровадження інституту податкового компромісу з метою повного декларування наявних активів та введення обов’язкового декларування доходів.
-
4
Контроль за трансфертним ціноутворенням, зокрема розроблення та сприяння прийняттю змін до законодавства, що регулює трансфертне ціноутворення.
31.12.2016
4
Впровадження нової системи адміністрування податку на додану вартість.
31.03.2015
4
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
В частині надходжень, беручи до уваги необхідність зменшити податкове навантаження, одночасно розширивши податкову базу, ми скоротили викривлююче і несуттєве оподаткування за рахунок відміни або консолідації різних невеликих податків і зборів та відмінили податок на безготівкові валютні операції.
-
II.C.22.b.
Ми розширили базу оподаткування податком на нерухомість і ввели новий акцизний податок на роздрібні продажі за ставкою 5 відсотків.
-
II.C.22.b.
Також був введений новий дорожній збір з автомобілів класу «люкс», що стягуватиметься на щорічній основi.
-
II.C.22.b.
З огляду на поширення практики заниження даних про оплату праці, ми скоротили розмір єдиного соціального внеску на 60 відсотків для тих юридичних осіб, що значно збільшують обсяг офіційного фонду заробітної плати і підвищують розмір середньої заробітної плати.
-
II.C.22.b.
Ми посилили прогресивність податку на доходи фізичних осіб і розширили базу оподаткування, включивши в неї доходи від капіталу, одночасно збільшивши при цьому ставку відповідного податку з 15 до 20 відсотків.
-
II.C.22.b.
Ми зменшили оподатковуваний мінімум для пенсійних виплат з десяти до трьох мінімальних заробітних плат.
-
II.C.22.b.
Окрім того, ми продовжили період дії «військового» податку на доходи до того моменту, коли Верховною Радою буде ухвалено рішення про завершення військової реформи.
-
II.C.22.b.
Для посилення платіжної дисципліни ми внесли зміни в законодавство з питань трансфертного ціноутворення, розширивши охоплення правил трансфертного ціноутворення.
-
II.C.22.с.
Для підвищення рівня розрахунків по ПДВ ми ввели електронну систему адміністрування ПДВ.
-
II.C.22.с.
Ми також зробимо обов’язковим використання касових апаратів фізичними особами-підприємцями, починаючи з 1 липня 2015 р.
01.07.2015
II.C.22.с.
Крім того, ми відмінили можливість для великих платників податків самостійно обирати податкову інспекцію для обслуговування.
-
II.C.22.с.
На поточний момент майже 60 відсотків великих платників податків обслуговуються поза Центральним офісом з обслуговування великих платників. До кінця 2015 р. ми переведемо всіх осіб, які відповідають критеріям великих платників, на обслуговування у Центральний офіс з обслуговування великих платників (структурний маяк).
31.12.2015
II.C.22.с.
Параметрична Пенсійна реформа. Ми визнаємо необхідність проведення комплексної Пенсійної реформи, спрямованої на переформатування загальних завдань і структури пенсійної системи. Попри низький середній рівень пенсійних виплат, через низький пенсійний вік, наявність можливостей дострокового виходу на пенсію і щедрі умови пенсійного забезпечення для окремих професій загальний обсяг пенсійних видатків, виражених як частка від ВВП, є одним з найвищих в Європi.
-
II.C.24.а.
Ми продовжимо реформи, що розпочались в 2011 р., для посилення фіскальної стійкості системи в довгостроковій перспективі і забезпечення її більшої справедливостi.
-
II.C.24.а.
Використовуючи допомогу від МВФ, ми переглянемо пенсійну систему з метою зменшення її дефіциту і забезпечення європейських стандартів.
-
II.C.24.а.
Для цього ми подамо до Верховної Ради переглянутий Закон України "Про пенсійне забезпечення» не пізніше 15 вересня 2015 р. з тим, щоб він вступив в силу з 1 січня 2016 р.
15.09.2015
II.C.24.а.
В період дії програми ми індексуватимемо пенсії (в тому числі ті, що призначені держслужбовцям, і спецпенсії) до рівня цін і знизимо поріг для оподаткування пенсійних виплат податком на доходи.
-
II.C.24.а.
Ми також поступово уніфікуємо правила обчислення спеціальних і загальних пенсій.
-
II.C.24.а.
Єдиний соціальний внесок. Ми продовжимо зменшувати єдиний соціальний внесок, що має заохочувати вивід заробітної плати з тінi. Результати зусиль, спрямованих в 2015 році на легалізацію, зададуть напрямок подальшого реформування ставок єдиного соціального внеску. Темпи цієї реформи будуть тісно пов'язані із результатом скорочення пенсійних видатків.
-
II.C.24.g.
Оподаткування ПДВ сільського господарства. Ми визнаємо, що сільськогосподарський сектор перетворився на один із найбільш прибуткових секторів української економіки. Відтак, із січня 2016 р. ми поширимо дію загального режиму оподаткування ПДВ на весь сільськогосподарський сектор у відповідності до міжнародної практики.
01.01.2016
II.C.24.h.
Податок на доходи фізичних осіб. Ми продовжимо реалізовувати заходи, започатковані в 2015 році з розширення бази і подальшого підвищення прогресивності оподаткування. Це включатиме кроки в напрямку кращого визначення і оподаткування доходів і статків заможних громадян за технічної підтримки з боку МВФ.
-
II.C.24.i.
Податки на майно. Ми поступово відмінимо звільнення від оподаткування і піднімемо ставки податків. Додаткові надходження допоможуть укріпити власну базу надходжень місцевих органів влади.
-
II.C.24.j.
Оподаткування видобувної промисловостi. Ми впровадимо новий фіскальний режим для видобувної галузі, починаючи з 2016 року, що забезпечить перехід на оподаткування згідно з передовою міжнародною практикою, у т.ч. переглянемо чинний рівень ставок роялтi.
01.01.2016
II.C.24.k.
Ми підготуємо і до 1 липня 2015 року подамо на розгляд Верховної Ради відповідні зміни до Податкового кодексу і паралельно посилюватимемо адміністративну спроможність в цій сфері, використовуючи для цього технічну експертизу МВФ.
01.07.2015
II.C.24.k.
Реформа адміністрування надходжень. Консультуючись зі спеціалістами МВФ, ми до кінця квітня 2015 р. підготуємо план вдосконалення адміністрування надходжень, спрямований на модернізацію Державної фіскальної служби(структурний маяк). План передбачатиме реформу керівництва та інституційну реформу, що забезпечать оптимізацію територіальних управлінь, вивільнивши велику кількість недостатньо ефективних співробітників , модернізацію та автоматизацію системи митниці, а також поліпшення її управління і прояснить питання підзвітності органу із збору надходжень, підпорядкувавши Державну фіскальну службу України Міністерству фінансів, що допоможе Міністерству покращити координацію податкової політики і адміністрування податків.
30.04.2015
II.C.25.a.
Очікується, що запровадження цієї нової системи розпочнеться з січня 2016 року (структурний маяк).
01.01.2016
II.C.25.a.
Ми також надалі докладатимемо зусиль для покращення системи вирішення податкових спорів і стягнення податкової заборгованості, зосередившись на найбільших боржниках і підтримуючи заходи, що відповідають кризовим умовам.
-
II.C.25.a.
Ми вживемо заходів для недопущення зростання обсягів протермінованої податкової заборгованості, крім Автономної республіки Крим, Донецької і Луганської областей.
-
II.C.25.a.
Ми посилюватимемо адміністративну спроможність при застосуванні законодавства про трансфертне ціноутворення.
-
II.C.25.a.
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Посилити та зміцнити співробітництво, спрямоване на покращення й удосконалення податкової системи та адміністрування в Україні відповідно до міжнародних та європейських стандартів, включаючи підготовку до поступового наближення до структури оподаткування, як закріплено в acquis ЄС та передбачено у відповідному додатку до Угоди про асоціацію, зокрема шляхом.
-
ІІІ.7.2
Покращення та спрощення податкового законодавства, включаючи.
-
ІІІ.7.2
Покращення міжнародного податкового співробітництва з метою посилення ефективного управління у податковій сфері, як зазначено в Угоді про асоціацію. Стосовно чесної податкової конкуренції, беручи до уваги принципи Кодексу поведінки ЄС щодо оподаткування бізнесу.
-
ІІІ.7.2
Покращення спроможності податкового адміністрування, зокрема шляхом просування у напрямку більш цільової системи податкового контролю та аудиту, заснованої на оцінці ризику.
-
ІІІ.7.2
Впровадження дієвого та швидкого рішення щодо проблеми заборгованості із відшкодування ПДВ.
-
ІІІ.7.2
Вжиття заходів для гармонізації політик щодо протидії та боротьби з шахрайством і контрабандою підакцизних товарів.
-
ІІІ.7.2

Наталія Яресько

Насіров Роман

голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, заступник керівника цільової команди реформ (за згодою)

Южаніна Ніна

голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, заступник керівника цільової команди реформ (за згодою);

Макеєва Олена

заступник Міністра фінансів України, заступник керівника цільової команди реформ/проектний менеджер цільової команди реформ

Склад цільової команди реформ

Член ЦКРНефьодов Максимзаступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України (за згодою)
Член ЦКРГаласюк Вікторнародний депутат України, Радикальна партія Олега Ляшка (за згодою)
Член ЦКРЖуржій Андрійнародний депутат України, політична партія «Об’єднання «Самопоміч» (за згодою)
Член ЦКРКірш Олександрнародний депутат України, політична партія «Народний фронт» (за згодою)
Член ЦКРКужель Олександранародний депутат України, політична партія «Всеукраїнське об’єднання «БАТЬКІВЩИНА» (за згодою)
Член ЦКРАндрощук Оксанавикладач Київської бізнес школи (за згодою)
Член ЦКРДерев’янко Ганнавиконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації (за згодою)
Член ЦКРПрокопчук Тетянастарший менеджер з питань стратегічного розвитку (оподаткування й митна політика) Американської торгівельної палати в Україні (за згодою);
Член ЦКРНесходовський Ілляексперт групи «Реанімаційний пакет реформ» (за згодою)
Член ЦКРКухта Павлоексперт групи «Реанімаційний пакет реформ» (за згодою);
Член ЦКРПекар Валерійгромадянська платформа «Нова Країна» (за згодою)
Член ЦКРВерзеггерс Крістофексперт Міжнародного валютного фонду (за згодою)
Член ЦКРКонрад Робертрадник Міністра фінансів України
Член ЦКРМіклош Іванрадник Міністра фінансів України
Член ЦКРХартнет Девідексперт Міжнародного валютного фонду (за згодою)

Положення про ЦКР

Наказ від 10.02.2016 про зміни до складу ЦКР.