Оновлення влади та антикорупційна реформа

Оновлення влади та антикорупційна реформа

Павло Петренко

Ігор Гончаренко 
e-mail: igor.goncharenkoreforms.in.ua

Короткий опис реформи

Основною метою антикорупційної реформи є суттєве зменшення корупції в Україні, зменшення втрат державного бюджету та бізнесу через корупційну діяльність, а також підвищення позицій України у міжнародних рейтингах, що оцінюють рівень корупції. 

Це буде досягнуто завдяки належній реалізації нової антикурупційної стратегії та успішному провадженню нових антикорупційних механізмів. Серед них - декларування майнового стану публічних службовців, запобігання та врегулювання конфліктів інтересів, перевірка доброчесності службовців та моніторинг їхнього способу життя. 

Подоланням політичної корупції вимагає докорінної реформи системи політичного фінансування. Важливим є використання новуітніх технологій, зокрема для забезпечення державою доступу до інформації у формі "відкритих даних".

Має бути створена інституційна система запобігання і протидії корупції:

Національне антикорупційне бюро України - для виявлення і розслідування корупційних злочинів вищих посадових осіб;

Національне агентство з питань запобігання корупції - для впровадження інструментів попередження корупції та здійснення контролю за доброчесною поведінкою службовців (правил щодо конфлікту інтересів, декларування майна тощо).

Система показників

Переглянути у форматі: pdf

Реформа у ключових документах

Корупція не створює ризиків національній безпеці та не є бар’єром для сталого економічного розвитку країниВ публічному та приватному секторі впроваджено дієві механізми запобігання корупції
Діє електронна система подання, оприлюднення та перевірки декларацій публічних службовців
Система публічної служби базується на доброчесності та високому професіоналізмі, забезпечує гідну винагороду, виключає кумівство
Зменшено вплив приватного капіталу на політику завдяки запровадженню державного фінансування партій та прозорості і підзвітності партійних фінансів
Уся інформація, що становить суспільний інтерес та може виявити корупцію та/або запобігти їй, є відкритою
Діє ефективна система виявлення та усунення корупційних ризиків, зокрема впроваджені інструменти e-governance
Діє система дотримання етичної поведінки в бізнесі
Забезпечено невідворотність відповідальності та покарання за корупційні правопорушення
Усі особи, винні в корупції, піддані пропорційним санкціям та усунуті з посад
Реалізовано ефективну систему арешту, конфіскаціїта управління активами, отриманими злочинним шляхом
Діють перевірки на доброчесність та моніторинг способу життя публічних службовців, незаконне збагачення карається
Спеціалізовані антикорупційні органи та суди є економічно та політично незалежними у виконанні своїх функцій
Суспільство сповідує "нульову толерантність" до корупції
Громадяни, бізнес та чиновники обізнані щодо явища корупції, її суспільної шкоди та персональної відповідальності, а також щодо методів боротьби з корупцією
У суспільстві суттєво зменшена схильність та терпимість до вчинення корупційних дій
Впроваджено дієві інструменти суспільного нагляду, які дозволяють громадянам, громадським організаціям та ЗМІ проактивно викривати корупцію
  • Виконано
  • У процесі виконання
  • Не виконано
Статус
Номер засідання
Дата засідання
Рішення НРР
Строк виконання
Відповідальні
Результат
13
19.10.2015
Підготувати до 2-го читання законопроекти про створення системи виявлення, розшуку та управління конфіскованим майном (№3040, 3041, 2540а, 2541а), узгодивши позиції щодо спірних питань та врахувавши вимоги Європейського Союзу щодо Плану дій з лібералізації візового режиму України з ЄС
02.11.2015
Комітет Верховної Ради України з питань запобігання корупції, Комітет Верховної Ради України з питань бюджету, Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, фракції коаліції Верховна Рада України

2540а прийнято в цілому 10.11 та 09.12 підписано Президентом України, 2541а 23.11.2015 підписано Президентом України, 3040 Закон прийнято 10.11.2015 та 09.12 підписано Президентом України, 3041 знято з розгляду 10.11.2015

11
18.09.2015
Розробити план реалізацій проекту розробки та впровадження кодексу етичної поведінки державних службовців
31.12.2015
Секретаріат НРР

За інформацією Секретаріату НРР План реалізації проекту розроблено, триває впровадження відповідних пунктів.

11
18.09.2015
Внести на розгляд ВРУ на наступному пленарному тижні законопроект про відміну застави за корупційні злочини
05.10.2015
Верховна Рада України

Проект закону не встигли розглянути на пленарному тижні 5-9 жовтня

11
18.09.2015
Представити детальний план-графік відбору голови та формування спеціалізованої антикорупційної прокуратури, встановивши граничний термін для обрання керівника та адмінпосад до кінця жовтня 2015 року.
30.09.2015
Генеральна прокуратура України

Не актуально. Процес вирішується на законодавчому рівні

11
18.09.2015
Затвердити персональний склад Національної ради з антикорупційної політики
30.09.2015
Адміністрація Президента України

11
18.09.2015
Передбачити в проекті Бюджету 2016 кошти, необхідні для ефективного функціонування НАБ, НАЗК, антикорупційної прокуратури та інституції з повернення активів, отриманих злочинним шляхом
31.10.2015
Міністерство фінансів України, Національне антикорупційне бюро України, Генеральна прокуратура України

Завдання виконано. На виконання законів України «Про запобігання корупції», «Про Національне антикорупційне бюро України», «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено фінансування відповідних спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції: 486,7 млн.грн. заплановано на забезпечення діяльності НАБУ (головний розпорядник коштів - НАБУ); 95,2 млн.грн. - за програмою «Керівництво та управління у сфері запобігання корупції» (головний розпорядник коштів - Національне агентство з питань запобігання корупції); 74,0 млн.грн. - за програмою «Забезпечення функцій Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою» (головний розпорядник коштів – ГПУ); 25,3 млн.грн. - за програмою «Керівництво та управління у сфері розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (головний розпорядник коштів - Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів).

11
18.09.2015
Підтримати пакет законопроектів щодо повернення вкрадених активів та процедур арешту і спецконфіскації (№ 3040, 3041, 2540а, 2541а) та визначити їх, як невідкладні від Президента
Фракції коаліції Верховної Ради України, Адміністрація Президента України

3040, 2540а, 2541а проголосовані. 3041 знятий з розгляду.

11
18.09.2015
Рекомендувати прийняти у другому читанні проект закону щодо фінансування політичних партій (№ 2123а)
31.12.2015
Фракції коаліції Верховної Ради України

Закон ухвалено та 23.11.2015р. підписано Президентом України

11
18.09.2015
Видати розпорядження з надання приміщення СК «Олімпійський» для проведення антикорупційної конференції 16 листопада
30.09.2015
Міністерство молоді та спорту України

11
18.09.2015
Рекомендувати ВРУ ухвалити проект закону «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо виконання рекомендацій Європейського Союзу з виконання Україною плану дій щодо лібералізації візового режиму для України стосовно уточнення підслідності органів досудового слідства» (№ 2542а).
31.12.2015
Фракції коаліції Верховної Ради України

Закон ухвалено та 23.11.2015р. підписано Президентом України

11
18.09.2015
Рекомендувати ВРУ ухвалити проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення окремих положень з питань діяльності Національного антикорупційного бюро України» (№ 2183а)
31.12.2015
Фракції коаліції Верховної Ради України

Проект закону здебільшого стосувався початку діяльності НАБУ. Наразі триває безперервний процес удосконалення законодавства з питань функціонування НБУ. Рішення у такому формулюванні втратило актуальність.

11
18.09.2015
Забезпечити відкриття онлайн-реєстрів рухомого майна та земельних ділянок із можливістю пошуку за суб'єктом (прізвищем особи)
06.10.2015
Міністерство внутрішній справ України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру

Реєстри нерухомого майна, земельних ділянок та автотранспортних засобів (на сайті МВС України).

3
04.03.2015
Ознайомлення з концепцією та планом діяльності НАБУ представників фракцій та профільних комітетів ВРУ.
31.03.2015
Експертна група Innovations and Development Foundation, Верховна Рада України

Проведені зустрічі з усіма фракціями. Неодноразові обговорення з Комітетом ВРУ з питань запобігання та протидії корупції.

3
04.03.2015
Ухвалення законопроекту Про державне бюро розслідувань (ДБР). Встановлення “перехідного періоду” щодо підпорядкування ДБР Генеральній прокуратурі, доки не запрацює НАБУ.
01.04.2015
Мінюст, МВС

Завдання у даному формулюванні вже не актуально.

3
04.03.2015
Включення представників грузинської експертної групи Innovations and Development Foundation до складу робочої групи (цільової команди реформ) з антикорупційної реформи.
06.03.2015
Міністерство юстиції

Давида Кізірія включено до складу робочої групи з антикорупційної реформи.

2, друга частина
17.02.2015
Забезпечення прогресу у впровадженні антикорупційного законодавства для успішного проведення місії ЄС з 23 по 27 березня
20.03.2015
Кабінет Міністрів України (Урядовий офіс з питань Євроінтеграції)

2, друга частина
17.02.2015
Проведення відбору та подання кандидатів на посаду директора НАБУ
16.02.2015
Комісія з відбору (Чубаров)

Указ Президента підписано. Посилання http://www.president.gov.ua/documents/18688.html

1
24.12.2014
Розробити спільний план заходів з реалізації антикорупційної реформи, з урахуванням пропозицій, які пролунали під час засідання. Доопрацювати із залученням представників громадських організацій проекту змін до антикорупційного законодавства, зокрема щодо Антикорупційного бюро України, з урахуванням позицій Міністерства фінансів України, Європейського союзу та Міжнародного валютного фонду.
30.01.2015
-

Статус щодо реалізації антикорупційної реформи та створення Антикорупційного бюро детально, окремим пунктом засідання доповів Міністр юстиції України П.Петренко

Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Оновлення влади та антикорупційна реформа.
-
3.2
Основною метою антикорупційної реформи є суттєве зменшення корупції в Україні, зменшення втрат державного бюджету та бізнесу через корупційну діяльність, а також підвищення позицій України у міжнародних рейтингах, що оцінюють рівень корупції. Це буде досягнуто завдяки.
-
3.2
Належній реалізації нової Антикорупційної стратегії та успішному впровадженню нових антикорупційних механізмів. Серед них.
-
3.2
Декларування майнового стану публічних службовців.
-
3.2
Запобігання та врегулювання конфліктів інтересів.
-
3.2
Перевірка доброчесності службовців та моніторинг їхнього способу життя.
-
3.2
Подолання політичної корупції вимагає.
-
3.2
Докорінної реформи системи політичного фінансування.
-
3.2
Важливим є використання новітніх технологій, зокрема для забезпечення державою доступу до інформації у формі "відкритих даних".
-
3.2
Слід створити ефективну інституційну систему запобігання і протидії корупції.
-
3.2
Національне антикорупційне бюро України - для виявлення і розслідування корупційних злочинів вищих посадових осіб.
-
3.2
Національне агентство з питань запобігання корупції - для впровадження інструментів попередження корупції та здійснення контролю за доброчесною поведінкою службовців (правил щодо конфлікту інтересів, декларування майна тощо).
-
3.2
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України з січня 2015 року. Проведення відкритого конкурсного відбору на посаду директора згідно із Законом України «Про Національне антикорупційне бюро України». Встановлення оплати праці директора та працівників Національного антикорупційного бюро на рівні, що забезпечить незалежність їхньої діяльностіI. Передбачення у Державному бюджеті України на 2015 рік видатків, необхідних для утворення та ефективної діяльності Національного антикорупційного бюро. Запровадження механізмів стимулювання співпраці громадян із слідством, що проводиться Національним антикорупційним бюро. Невідкладне внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України», зокрема, з метою конкретизації кваліфікаційних вимог до працівників, процедури проведення конкурсу на зайняття посад, підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності, обмеження щодо прийняття на роботу в Національне антикорупційне бюро осіб, які протягом останніх п’яти років працювали в антикорупційних департаментах Служби безпеки, Міністерства внутрішніх справ, Генеральної прокуратури, визначення розміру оплати праці працівників внесення змін до нового Закону України “Про прокуратуру” щодо прокурорів, які відряджаються до Національного антикорупційного бюро визначення порядку взаємодії Національного антикорупційного бюро з іншими державними органами, зокрема з Державною службою фінансового моніторингу України.
31.03.2015
A.III.1
Утворення Національного агентства з питань запобігання корупції. Забезпечення проведення відкритого конкурсного відбору на посади членів Національного агентства з питань запобігання корупції згідно із Законом України «Про запобігання корупції». Передбачення у Державному бюджеті України на 2015 рік видатків, необхідних для утворення та ефективної діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції, у тому числі на створення електронної системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Запровадження проведення щорічного зовнішнього антикорупційного аудиту органів державної влади.
30.06.2015
A.III.2
Запровадження процедури перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Прийняття закону про порядок проведення перевірки на доброчесність та необхідних підзаконних актів. Зниження мінімальної межі декларування видатків особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
30.06.2016
A.III.3
Ліквідація корупційних схем у державному секторI.
Постійно
A.III.4
Внесення до законодавства України комплексних змін з метою забезпечення прозорості фінансування партій та виборчих кампаній згідно з рекомендаціями Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO).
30.06.2015
A.III.5
Внесення змін до законодавчих актів України з метою запровадження стандартів “відкритих даних”, що передбачають обов’язкове оприлюднення органами влади наборів даних, придатних для подальшої автоматизованої обробки, зокрема стосовно суспільно важливої інформації (інформації про державні закупівлі, декларацій про майно і доходи осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного реєстру об'єктів державної власності, Державного реєстру телерадіоорганізацій тощо).
30.06.2016
A.III.6
Внесення змін до Закону України «Про Державний земельний кадастр» з метою забезпечення через мережу Інтернет вільного доступу до інформації про земельні ділянки, у тому числі про володільців прав на них. Забезпечення виконання положення законодавства щодо доступу через мережу Інтернет до інформації про об’єкти прав на нерухомість та кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичних осіб.
31.03.2015
A.III.7
Внесення змін до законодавчих актів України щодо утворення (визначення) незалежного органу державного нагляду у сфері забезпечення права на доступ до публічної інформації.
31.03.2015
A.III.8
Законодавче встановлення заборони органам державної влади та органам місцевого самоврядування вимагати від фізичних та юридичних осіб інформацію, якою держава вже володіє або яку ці особи надавали раніше.
31.03.2015
A.III.9
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Нова антикорупційна політика.
-
3
Боротьба з корупцією та очищення влади.
-
3
Реалізація антикорупційного законодавства.
-
3
Створення Національного агентства з питань запобігання корупції як превентивного органу та Національного антикорупційного бюро як правоохоронного органу.
30.06.2015
3
Моніторинг способу життя державних службовців (постійно).
Постійно
3
Створення Єдиного електронного реєстру декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру державних службовців.
31.12.2015
3
Проведення перевірки осіб, на яких поширюється дія Закону України "Про очищення влади".
31.12.2016
3
Відкриття інформації про кінцевих вигодонабувачів юридичних осіб та інформації про зареєстровані права на нерухоме майно (майнові реєстри).
01.01.2016
3
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Вдосконалення нормативно-правової бази функціонування Національного Антикорупційного Бюро (НАБ). Ми уведемо у дію поправки до законодавства для того, щоб забезпечити ситуацію, за якої НАБ підлягатиме дії «здорового» зовнішнього нагляду, зможе провадити розслідування у стосунку до колишніх Президентів, зможе отримувати доступ до відповідної інформації, необхідної для провадження його розслідувань, а також забезпечити наявність відповідних механізмів, які створять можливість найму персоналу, що відзначатиметься високою доброчесністю (попередній захід). Більш конкретно до Закону про НАБ буде внесено зміни з метою включення до нього наступних елементів.
-
II.E.32.a.
Зовнішній нагляд. Передбачає процес незалежного зовнішнього нагляду, результатом якого буде публікування щорічного звіту про ефективність, незалежність та інституційні умови роботи НАБ. У центрі уваги у цьому звіті будуть загальні питання, жодні коментарі щодо конкретних розслідувань, що тривають, публікуватися не будуть. Нагляд буде здійснюватися комісією авторитетних експертів з міжнародним досвідом роботи у спеціалізованих антикорупційних агентствах із слідчими повноваженнями. Законом буде передбачено, що члени комісії (1) будуть дотримуватимуться загальновизнаних етичних норм та матимуть досвід антикорупційних розслідувань в інших країнах, які можна було б привнести на підкріплення їх міжнародного досвіду (2) діятимуть незалежно і не підлягатимуть дії інструкцій, що походитимуть з будь-яких джерел а також (3) матимуть можливість отримувати від НАБ будь-яку інформацію щодо розслідувань, що має стосунок до виконання їхніх функцій, не втручаючись у провадження розслідувань, що тривають.
-
II.E.32.a.i.
Юрисдикція та інформація. НАБ матиме змогу провадити розслідування щодо усіх високопосадовців , у т.ч. колишніх Президентів. Зазначений закон уповноважуватиме НАБ на отримання усієї відповідної інформації, необхідної для виконання його функцій, від державних органів влади та приватних осіб, у т.ч. інформації під грифом банківської таємниці, без обмежень і за відсутності вимоги на отримання судового ордеру.
-
II.E.32.a.ii.
Професійна доброчесність штату працівників. Для того, щоб гарантувати професійну доброчесність свого штату, Законом про НАБ буде забезпечено конкурентоспроможну та стабільну оплату праці Директора НАБ та персоналу, що працюватиме по найму, офіцерського складу та прикомандированих до НАБ осіб, а також передбачено вимогу погодження потенційних кандидатів на працевлаштування та осіб, що займають пости у НАБ, на проходження ретельної фонової перевірки (на наявність судимості, аналіз інформації про існування активів, бенефіціарним власником яких є особа, наявність конфлікту інтересів) за більш жорсткими вимогами, аніж це передбачено для державних службовців.
-
II.E.32.a.iii.
Правова відповідність. Ми вживемо заходів для того, щоб нормативно-правова база НАБ зберігала свою відповідність із специфікаціями, сформульованими у контексті структурного «маяка», виконання якого передбачено на кінець жовтня, а також із положеннями Конституції.
-
II.E.32.a.iv.
Створення НАБ. Ми вживемо усіх необхідних заходів для того, щоб до кінця квітня 2015 року організувати НАБ (структурний маяк).
30.04.2015
II.E.32.b.
Зокрема, буде вжито кроків для того, щоб було обрано Директора НАБ.
30.04.2015
II.E.32.b.i
Зокрема, буде вжито кроків для того, щоб було забезпечено адекватний бюджет, готовий до використання НАБ для організації своєї роботи і виконання поточних функцій.
30.04.2015
II.E.32.b.ii
Зокрема, буде вжито кроків для того, щоб було наявне безпечне і відповідне потребам приміщення для розташування центрального офісу НАБ.
30.04.2015
II.E.32.b.iii
Вдосконалення нормативно-правової бази у сфері протидії відмиванню коштів. До кінця червня 2015 року ми наростимо зусилля з імплементації нормативно-правової бази у сфері протидії відмиванню коштів для запобігання зловживань у фінансовому секторі з метою «відмивання» надходжень від корупції (структурний маяк). Ця робота буде вестися за наступними напрямками.
30.06.2015
II.E.32.c.
Нормативні акти. НБУ внесе поправки до відповідних нормативних актів, що стосуються протидії відмиванню коштів і боротьби з фінансуванням тероризму на виконання законодавчих вимог, що стосуються вітчизняних політично значущих осіб.
30.06.2015
II.E.32.c.i.
Керівні засади для фінансових установам. Служба фінансового моніторингу надаватиме допомогу фінансовим установам та іншим підзвітним організаціям у виявленні вітчизняних політично значущих осіб (зокрема, у формі випуску відповідних керівних засад та проведення тренінгів).
30.06.2015
II.E.32.c.ii.
Співпраця між вітчизняними установами. Буде запроваджено належні кроки для сприяння розвитку співпраці між НБУ, Держфінмоніторингом та НАБ. Останні мають передбачати імплементацію процедур, що зобов’язували Держфінмоніторинг звітувати до НБУ про потенційні порушення фінансовими установами дотримання вимог, що стосуються протидії відмиванню коштів і боротьби з фінансуванням тероризму, а НБУ – звітувати перед Держфінмоніторингом про підозрілі транзакції, розкриті ним під час інспекцій, про які не повідомлялося раніше. Вони також повинні передбачати заходи, яких вживатимуть НАБ та Держфінмоніторнг для того, щоб формалізувати та сприяти співпраці між ними, зокрема для того, щоб забезпечити поширення Держфінмоніторингом інформації та результатів його аналізу до НАБ, у випадку існування підстав для підозр у корупційних правопорушеннях або пов'язаних з цим правопорушень з відмивання коштів, а також забезпечити можливість для НАБ звертатися із запитом про надання усієї релевантної інформації, що є у розпорядженні Держфінмоніторингу (відповідно до стандартів FATF).
30.06.2015
II.E.32.c.iii.
Поглиблення процесу розкриття інформації про активи. Ми зміцнюватимемо базу для розкриття інформації про активи високопосадовців. До кінця березня 2015 року відповідну нормативно-правову базу буде переглянуто для того, щоб у стосунку до розкриття активів високопосадовців, що підпадають під юрисдикцію НАБ, включити до неї вимогу про розкриття інформації про бенефіціарних власників та контролерів будь-яких коштів або активів (у визначенні FATF), а також передбачити щоб НАБ міг використовувати свої повноваження для перевірки достовірності цієї інформації про активи у будь-який момент. Високопосадовцям буде заборонено приймати будь-які подарунки та користатися будь-якими перевагами за винятком тих, що мають дуже невелику цінність, а також отримувати будь-яку платню або винагороду окрім тієї, що пов’язана із виконанням ними офіційних функцій або тих, що дозволені за Конституцією.
31.03.2015
II.E.32.d.
Інші заходи. На подальшу перспективу, а також у відповідності до висновків діагностичного обстеження, яке відбулося у липні, та Стратегією протидії корупції на 2014-2017 рр., Уряд доповнить вищевикладені заходи кроками у контексті впровадження необхідних реформ, що стосуються Генеральної Прокуратури, та встановлення потужної та ефективної інституційної бази для здійснення превентивних заходів із запобігання корупції.
-
II.E.32.e.
Зобов’язання по реформі
Строк виконання
Посилання
Забезпечення виконання відповідних рекомендацій Групи держав Ради Європи проти корупції (ГРЕКО) та ОЕСР.
-
ІІІ.2.2
Забезпечення належної подальшої діяльності щодо виконання рекомендацій по боротьбі з корупцією, окреслених у звітах про прогрес України у виконанні Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму.
-
ІІІ.2.2
Проведення всеохоплюючого процесу антикорупційних реформ з відчутними результатами у протидії та боротьбі з корупцією з чіткими обов'язками спеціалізованих органів і виділеним бюджетом для здійснення конкретних заходів.
-
ІІІ.2.2
Забезпечення імплементації антикорупційних законів, прийнятих 14 жовтня 2014 р., зокрема швидке та ефективне формування обох органів, передбачених антикорупційними законами, а також розроблення всеохоплюючого плану дій з реалізації Національної стратегії по боротьбі з корупцією на 2014-2017 роки.
-
ІІІ.2.2
Забезпечення ефективного функціонування Антикорупційного бюро як спеціалізованого антикорупційного слідчого відомства для виявлення і досудового розслідування серйозних корупційних злочинів.
-
ІІІ.2.2
Запобігання та боротьба з корупцією на всіх шаблях суспільства, особливо з високопосадовою корупцією, корупцією у правоохоронних, митних, податкових органах, а також забезпечення прозорості фінансування шляхом підготовки кодексів етики та спеціальної підготовки.
-
ІІІ.2.2
Імплементація законодавства, яке запроваджує новий режим конфіскації та арешту доходів, отриманих злочинним шляхом, відповідно до європейських стандартів.
-
ІІІ.2.2
Забезпечення прозорості відносно декларування майна та впровадження системи для забезпечення прозорості та контролю майна політиків і державних посадовців.
-
ІІІ.2.2
Забезпечення розкриття інформації про кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб, інформації про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
-
ІІІ.2.2
Передбачення захисту інформаторів і забезпечення адекватного захисту від негативних наслідків.
-
ІІІ.2.2
Вжиття необхідних заходів для укладення Угоди про співробітництво з Євроюстом, яку парафовано 8 грудня 2011 р., та Угоди про оперативне співробітництво з Європолом.
-
ІІІ.2.2
Забезпечення прозорості та підзвітності на всіх рівнях, створення умов для суб'єктів громадянського суспільства і незалежних ЗМІ для моніторингу щодо корупційних проявів.
-
ІІІ.2.2
Реформування правил фінансування політичних партій відповідно до рекомендацій ГРЕКО та процедури зняття імунітету членів парламенту від кримінальних розслідувань.
-
ІІІ.2.2

Павло Петренко

Севостьянова Н. І.

перший заступник Міністра юстиції

Ігор Гончаренко

Склад цільової команди реформ

Член ЦКРГОНЧАРЕНКО Ігор Владиславовичпомічник заступника Глави Адміністрації Президента України (за згодою)
Член ЦКРГРЕГІРЧАК Ярослав Івановичзаступник бізнес-омбудсмена (за згодою)
Член ЦКРДАНЬКО Ірина Миколаївнарадник Адміністрації Президента України (за згодою)
Член ЦКРЗАХАРОВ Борис Євгенійовичкерівник адвокаційного центру Української Гельсінської спілки з прав людини (за згодою)
Член ЦКРІВАНЧЕНКО О. П.заступник Міністра юстиції - керівник апарату
Член ЦКРКОЗАЧЕНКО Тетяна Анатоліївнадиректор Департаменту з питань люстрації Міністерства юстиції України
Член ЦКРКІЗІРІА Давидексперт грузинської експертної групи «Innovations and Development Foundation» (за згодою)
Член ЦКРКЛЮЧАР Максим Олеговичкоординатор проекту Ради Європи «Боротьба проти корупції»
Член ЦКРКОТЛЯР Дмитро Миколайовичголовний експерт Антикорупційної групи громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ» (за згодою)
Член ЦКРКУНДРИК Руслан Святославовичкерівник напрямку державного сектору проекту «Expert Deployment for Governance and Economic Growth Project (EDGE)» (за згодою)
Член ЦКРКУХАРУК Андрій Володимировичрадник з антикорупційних питань проекту Організації економічного співробітництва та розвитку з протидії корупції в Україні (за згодою)
Член ЦКРНАТАН Адамрадник Міністерства інформаційної політики України (за згодою)
Член ЦКРНОВАК Анатолій Миколайовичзаступник Директора Національного антикорупційного бюро України (за згодою)
Член ЦКРПРУДКО Антоніна Віталіївнарадник з антикорупційних питань проекту Організації з економічного співробітництва та розвитку з протидії корупції в Україні (за згодою)
Член ЦКРСІВЕРС Роберт Валерійовичдиректор Департаменту антикорупційної політики Міністерства юстиції України
Член ЦКРСОРОЧИК Юрій Юрійовичзавідувач секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (за згодою)
Член ЦКРСТОГОВА Марія Олександрівнакоординатор сектору боротьби з корупцією Представництва ЄС в Україні (за згодою)
Член ЦКРТАРАН Віктор Вікторовичексперт Антикорупційної групи громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ», Центр політичних студій та аналітики (за згодою)
Член ЦКРХАВРОНЮК Микола Івановичексперт Антикорупційної групи громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ», Центр політико-правових реформ (за згодою)
Член ЦКРХМАРА Олексій Сергійовичексперт Антикорупційної групи громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ», Transparency International Україна (за згодою)
Член ЦКРШАБУНІН Віталій Вікторовичексперт Антикорупційної групи громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ», Центр протидії корупції (за згодою)
Член ЦКРШЕВЧЕНКО Леся Тарасівнапрезидент громадської організації «Фундація «Відкрите суспільство» (за згодою)
Член ЦКРЩЕРБІНІНА Юлія Олександрівнастарший програмний менеджер Програми розвитку ООН в Україні
Член ЦКРЯЙЧУК Андрій Миколайовичзаступник директора Департаменту антикорупційної політики - начальник відділу реформування антикорупційної політики Міністерства юстиції України

Положення про ЦКР

1. Наказ Міністерства юстиції про створення ЦКР з антикоррупційної реформи