Нова школа повинна мати тести на профорієнтацію, пристрасних вчителів та інтерактивні матеріали – підлітки розповіли Міністру, якою має бути школа

Сучасним старшокласникам найбільше у школі не вистачає практичних завдань, логічно структурованого навчального часу, тестів на профорієнтацію, пристрасних вчителів та інтерактивних освітніх матеріалів, з якими буде цікавіше вчитись. Про це школярі розповіли Міністру освіти і науки України Лілії Гриневич під час зустрічі і спілкування з нею в межах Освітнього фестивалю Арсенал Ідей у Мистецькому Арсеналі.

«Якщо ми як Міністерство і держава приймаємо рішення впроваджувати у школі партнерські стосунки, де голос учня має вагу і сенс, почати потрібно з того, що ви повинні мати свій голос у форматуванні, створенні та проведенні цієї реформи», – звернулася до учнів Лілія Гриневич.

Вона докладно розповіла про концепцію Нової Української Школи, яка має трансформувати середню освіту від знаннєвої моделі до компетентнісної.

«Сьогодні школа практично не відповідає на запитання учня: “навіщо мені потрібно те, що я вчу?”. Першочергове завдання вчителя у Новій Школі – дати учню розуміння, де та як можна застосувати отриманні знання на практиці, а також використати їх для вирішення особистих проблем, досягнення високих цілей тощо», – підкреслила Міністр.

Нова Школа лише тоді зможе бути успішною, коли в ній існуватиме комфортне освітнє середовище. Страх та тиск має перестати бути основним мотиватором до навчання. Натомість їх має змінити усвідомлений підхід.

«Освітні системи, які дають найкращі результати навчання, мають таке середовище. При цьому комфорт у них тісно переплетено з академічною вимогливістю. І це правильно», – наголосила Лілія Гриневич.

Підлітки, що були присутні на зустрічі, найбільш активно піднімали питання профорієнтації та впливу учителів на якісне вивчення предмету.

«Я зараз навчаються у 10-му класі. Скоро мені здавати ЗНО і визначатися з університетом, при цьому я маю дуже різноманітні інтереси. Хотілося б, щоб школа давала можливість отримати більше інформації про себе та власні сильні сторони, щоб правильно обрати подальший професійний розвиток», – розказала одна із слухачок.

На запитання Міністра, які предмети школярі люблять найбільше та що на це впливає, підлітки майже одностайно відповіли – любов до предмету залежить від вчителя, який вміє цікаво подати інформацію та свій предмет. Усі учасники дискусії погодилися, що без перенавчання вчителів вдало провести реформу буде неможливо.

Нагадуємо, що в межах запуску першого класу Нової Школи, в який підуть діти у 2018 році, Міністерство планує перепідготувати 25тис вчителів – тобто усіх, що братимуть першокласників.

Більше фото – за посиланням

 

Джерело