Кожен п’ятий українець вважає заробітну плату держслужбовця вищою за середню

Більшість опитаних вважає, що новий Закон про державну службу, що вступив у дію  з 1 травня 2016 року, не полегшив вступ на держслужбу, такі дані «Моніторингу сприйняття прогресу реформ», який проводить Kantar TNS на замовлення Національної ради реформ.

«Лише 10% громадян вважають, що відкритість та доступність конкурсів на державну службу підвищилась. Хоча із середини 2016 року процедура конкурсів на державну службу стала відкритою для всіх охочих відповідно до нового закону про державну службу. За цей час проведено більше 7 тис. конкурсів по всій країні.

Головною причиною такої низької оцінки, на мій погляд, є загальна слабка комунікація щодо оновлених процедур та недостатнє інформування щодо наявних вакансій. Зокрема планується збільшити рівень використання сучасних інформаційних технологій та Інтернету у процесі пошуку та підбору персоналу на державну службу», зауважив старший проектний менеджер реформи державного управління офісу реформ Кабінету Міністрів України, Іван Хілобок.

На думку половини опитаних підвищення рівня оплати державних службовців не підвищить ефективність їх роботи. Так вважає  54% респондентів.

22% опитаних впевнені, що зараз держслужбовці отримують високу заробітну плату, вищу за середній рівень оплати в країні. 54% - вважають, що рівень зарплати держслужбовців середній, а 24% вважає його низьким.

«Не зважаючи на те, що рівень заробітної плати державних службовців сприймається як достатній і так думають більше, ніж три чверті населення, насправді ситуація, особливо на центральному рівні, є зовсім іншою. З поточним рівнем оплати праці дуже важко залучити чи втримати найкращих  фахівців в міністерствах та інших ЦОВВ.

Заробітна плата на державній службі, поки що, не може конкурувати з зарплатами у сфері бізнесу, особливо на рівні середнього та вищого керівництва, від яких найбільше залежить якість та швидкість реформ. Саме тому уряд збільшив загальний фонд оплати праці держслужбовців у 2017 році, що є необхідною, але недостатньо умовою. Крім підвищення зарплати, заплановано оптимізацію функцій та структур, запровадження процедур оцінки результатів роботи та досягнення цілей з метою підвищення ефективності роботи державних органів» - додає Іван.

Частково, досить великий відсоток людей, які вважають, що підняття заробітної плати держ.службовцям не підвищить ефективність їх роботи, можна пояснити тим, що основною проблемою, яка існує в державній службі, є безвідповідальність працівників (48%) та низька ефективність роботи (47%).

 

Молодь частіше вважає такою проблемою низький рівень інновацій та оновлення (50%), а старша група – бюрократію та формалізм (79%).

 

Проект «Моніторинг сприйняття прогресу реформ» був ініційований проектним офісом Національної ради реформ у вересні 2015 року з метою більш повного відображення прогресу реформ. Відповідно до концепції проекту вимірювання громадської думки по загальних запитаннях довіри до органів влади, поінформованості та помітності прогресу реформ здійснюється щомісячно. Крім того, кожного місяця відбувається більш глибоке опитування респондентів по трьох з вісімнадцяти пріоритетних реформах.

 

Опитування проводилось методом он-лайн опитування з 16.02.2017 по 27.02.2017. Географія дослідження — вся Україна (крім АРК), міське населення, чоловіки і жінки у віці 18-55 років. Вибірка 1000 респондентів, квотна за статтю, віком, регіоном і розміром населеного пункту.

Довідка:

Компанія Kantar TNS в Україні - це представник світового лідера в галузі маркетингових досліджень - компанії TNS. Україна є однією з 80 країн, де працює Kantar TNS, надаючи послуги на найвищому професійному рівні. З осені 2008 року TNS Входить до складу Kantar Group, дослідницького підрозділу світового рекламно-комунікаційного холдингу WPP.

 

Національна рада реформ створена для забезпечення політичного консенсусу у процесі проведення реформ, який складається з представників всіх зацікавлених сторін та є майданчиком для пошуку консенсусу і прийняття рішень. Основними завданнями Національної ради реформ є визначення пріоритетів реформ, координація дій із реформування, моніторинг реалізації та досягнення цілей реформ. Рішення Національної ради реформ приймаються за умови консенсусу всіх учасників, що забезпечує узгодженість позицій у процесі реформ

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:

Олександра Персикова,

Менеджер зі зв’язків з громадкістю

Kantar TNS в Україні

+38-095-268-04-14

oleksandra.persykova@tns-ua.com

 

Петро Іванов,

Директор з комунікацій Проектного офісу

Національної ради реформ

+38-067-233-79-13

petro.ivanov@reforms.in.ua