Децентралізація доріг – реальні кроки

 

Сьогодні, 7 червня, відбувалася нарада в Укравтодорі по децентралізації доріг. В заході взяли участі заступник інфраструктури Юрій Лавренюк представники всіх облдержадміністрація, експерт Проектного офісу секторальної децентралізації Вадим Олійник.

Ключове питання - забезпечення вчасної інвентаризації для передачі доріг облдержадміністраціям.

Це важливий етап децентралізації Укравтодору та для завершення передачі місцевих доріг а також об'єктів незавершеного будівництва для ОДА.

Разом з цим, на нараді має бути визначено питання спільно з ОДА щодо створення та укомплектування структурних підрозділів з управління дорогами місцевого значення.

Як відомо, в цьому році відбудеться перебудування системи фінансування галузі. Минулої осені, 17 листопада, Верховна Рада ухвалила необхідні закони для створення Державного дорожнього фонду України.

Передача доріг місцевого значення разом з джерелами фінансування на місця необхідно тому, що місцеві органи влади краще знаються на проблемах і потребах мешканців своїх регіонів, а отже першочергові напрями спрямування отриманих ресурсів визначатимуть краще.

Протяжність мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення в Україні становить 120 тис км.

Передбачається, що виділення джерел фінансування дорожнього господарства в окремий фонд допоможе забезпечити стабільне фінансування і дозволить запобігти спрямуванню коштів на інші цілі.

Автори реформи передбачили поетапне введення в дію: надходження, визначені для наповнення фонду, будуть зараховувати у спецфонд таким чином: у 2018 році - 50%; у 2019 році - 75%; і з 2020 року - 100%.

Розподіл Дорожнього фонду планується у наступній пропорції: 65% коштів спрямовуються на фінансування будівництва, реконструкції, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення; 35% - на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонт та утримання автодоріг загального користування місцевого значення й 5 % - на фінансування безпеки дорожнього руху.