Пріоритетні напрямки діяльності МОН у 2016 році обговорені з громадськістю

10 травня у Міністерстві освіти і науки України обговорили з громадськістю та експертами пріоритетні напрямки діяльності МОН до кінця 2016 року.

Міністр Лілія Гриневич в своєму виступі наголосила на таких напрямках:

  • Дебюрократизація і дерегуляція керування освітніми процесами. В першу чергу це стосується спрощення умов для створення малих дитячих садків і залучення більшої кількості дітей дошкільного віку до садків; автоматизація процесу ліцензування закладів освіти – чітка процедура, чіткі критерії і максимальне зменшення особистих контактів з чиновниками.
  • Оновлення змісту навчальних програм середньої школи ­- перегляд програм початкової школи, враховуючи компетентнісний підхід, оновлення програми для 9-го класу, для якої у 2017 році видаватимуться нові  підручники.
  • Модернізація професійно-технічної освіти. Наразі професійна освіта перебуває у глибокій кризі через невиправдане рішення про передачу всіх ПТУ на рівень міст обласного значення. Міністр звернула увагу присутніх, що цього тижня в парламенті розглядатимуться два законопроекти щодо фінансування професійно-технічної освіти. Задля модернізації профтехосвіти, міністерство працюватиме над забезпеченням багатоканального фінансування професійної освіти (фінансування з місцевого бюджету, субвенція на отримання загальної середньої освіти, державне замовлення на гостро дефіцитні спеціальності, галузеві  та регіональні замовлення). Також на рівні областей готуються регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти.
  • Розробка нових стандартів для усіх спеціальностей вищої освіти. Відповідно до нового закону про вищу світу, в цих стандартах має міститися новий підхід, а саме – бути прописано, що повинен вміти та знати випускник за конкретною спеціальністю на момент закінчення ВНЗ. А як саме цього досягти – це завдання кожного університету. До кінця 2016 року планується підготувати нові стандарти для 30% спеціальностей вищої освіти.
  • Планується також проведення аудиту науково-інноваційної системи України та створення Національної ради з питань розвитку науки і технологій, яка передбачатиме створення нової моделі фінансування наукової галузі.

"Міністерство освіти і науки націлене на відкрите обговорення пріоритетів своєї роботи", – підкреслила Лілія Гриневич.

У обговоренні взяли участь представники громадської ради при МОН, представники громадських організацій, навчальних закладів та експерти.

Над пріоритетами, що були оголошені міністром, вже розпочалась робота. Зокрема, створені та приступили до роботи над новими стандартами науково-методичні комісії; на затвердженні в Міністерстві юстиції перебуває новий  Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів. Почалась робота з оновлення програм для початкової школи.