Працювати чи не працювати: що приваблює українців у держслужбі?

В рамках спільного проекту TNS та Національної ради реформ «Моніторинг сприйняття прогресу реформ» українців запитали чи хотіли б вони вступити на державну службу і кожен п’ятий зізнався, що має бажання працювати держслужбовцем. Та половина (51%) вказали, що такого бажання не мають.

Що ж видається привабливим для українців на державній службі? Більшість шукають там стабільність та вважають привабливою ідею служіння суспільству. 32% розраховують на додаткові пільги та достойну заробітну плату, а майже чверть опитаних вважають, що на державній службі можна знайти корисні зв’язки.

«Небажання більшості громадян працювати на держслужбі висвітлює 2 ключові проблеми – 1) справедливу недовіру до поточної системи держслужби, яка, на жаль, не відповідає сучасним європейським принципам державного управління; 2) неповне розуміння сучасних завдань та поточних викликів державної служби.  Дуже важливо перебудувати принципи роботи державного апарату – для того, щоб зосередитися на стратегічних питаннях розвитку країни та підвищення рівня життя кожного громадянина. Для цього потрібно підвищувати престижність державної служби та залучати до державної служби молодих, амбітних, освічених громадян, які мають бажання та вміння працювати на розвиток країни в цілому.

Дуже позитивним знаком є розуміння важливості ідеї служіння суспільству  (на 2-му місці), як ключового фактора роботи на держслужбі. Досі негативним знаком залишається зацікавленість у отриманні корисних зав’язків (для 26%), що свідчить про нерозуміння принципів роботи сучасної держслужби в демократичних країнах. Оскільки ніякої користі від таких зв’язків не може бути у сучасній системі державного управління» - коментує Іван Хілобок, проектний менеджер реформи державного управління Нацради реформ.

 

Проект «Моніторинг сприйняття прогресу реформ» був ініційований проектним офісом Національної ради реформ у вересні 2015 року з метою більш повного відображення прогресу реформ. Відповідно до концепції проекту вимірювання громадської думки по загальних запитаннях довіри до органів влади, поінформованості та помітності прогресу реформ здійснюється щомісячно. Крім того, кожного місяця відбувається більш глибоке опитування респондентів по трьох з вісімнадцяти пріоритетних реформах.

Повний звіт «Моніторингу сприйняття прогресу реформ» можна на сайті Національної ради реформ reforms.in.ua.

Опитування проводилось методом он-лайн опитування з 4.04.2016 – 14.04.2016. Географія дослідження - вся Україна (крім АРК), міське населення, чоловіки і жінки у віці 18-55 років. Вибірка 1000 респондентів, квотна за статтю, віком, регіоном і розміром населеного пункту.

Довідка:

Компанія TNS в Україні - це представник світового лідера в галузі маркетингових досліджень - компанії TNS. Україна є однією з 80 країн, де працює TNS, надаючи послуги на найвищому професійному рівні. З осені 2008 року TNS Входить до складу Kantar Group, дослідницького підрозділу світового рекламно-комунікаційного холдингу WPP.

Національна рада реформ створена для забезпечення політичного консенсусу у процесі проведення реформ, який складається з представників всіх зацікавлених сторін та є майданчиком для пошуку консенсусу і прийняття рішень. Основними завданнями Національної ради реформ є визначення пріоритетів реформ, координація дій із реформування, моніторинг реалізації та досягнення цілей реформ. Рішення Національної ради реформ приймаються за умови консенсусу всіх учасників, що забезпечує узгодженість позицій у процесі реформ

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:

Олександра Персикова,

Менеджер зі зв’язків з громадкістю

TNS в Україні

+38-095-268-04-14

oleksandra.persykova@tns-ua.com

 

Петро Іванов,

Директор з комунікацій Проектного офісу

Національної ради реформ

+38-067-233-79-13

petro.ivanov@reforms.in.ua