Ідеальний держслужбовець очима українців: міф чи реальність?

Результати Моніторингу сприйняття прогресу реформ, що проводить TNS спільно з Національною радою реформ, свідчать, що переважна більшість українців вважають, що ідеальний держслужбовець повинен дотримуватись законів, шукати шляхи для вирішення питання, а не для відмови, бути справжнім фахівцем у своїй справі та ставитись з повагою до громадян.

При чому, серед жителів Західного регіону значуще більше тих, хто вважає, що ідеальний держслужбовець має дотримуватись принципу верховенства права (46%), бути патріотом України (50%) та бути лояльним до органів державної влади (22%). Серед жителів Східного регіону значуще менше тих, хто вказав, що ідеальний держслужбовець має бути патріотом України (28%).

Що ж заважає ідеальному держслужбовцю існувати, на думку українців? Найчастіше, більшість опитаних називає  бюрократизм держслужби, як головний чинник «не ідеальності» державної служби. 63% вважають, що перешкодою є низькі зарплати держслужбовців, 56% вказали, що причина - у відсутності системи мотивації (програм навчання, кар’єрного росту) працівників. Трохи більше половини опитаних вважають, що причиною є особисті якості держслужбовців чи їх недостатній рівень кваліфікації.

«Недоліки держслужбовця не можна розглядати окремо від недоліків самої системи державної служби. Більшість українців вважають держслужбу загалом надто корумпованою та вкрай забюрократизованою, а низький рівень інновацій та невисока ефективність роботи не сприяють змінам взагалі. Отже, маємо замкнене коло: сама структура та середовище державної служби спричиняють та загострюють недоліки держслужбовців.

Це є результатом двох головних чинників – 1) пострадянська система держслужби, яка була зорієнтована на служіння правлячому політичному класу, а не служіння суспільним інтересам та обслуговування в першу чергу потреб громадян, та 2) низький рівень якості набору державних службовців та відсутність чітких професійних вимог до них.

Новий закон про державну службу покликаний вирішити ці головні проблеми за умови його якісного та повноцінного впровадження. А саме, зменшення політичного впливу при призначенні та звільнені держслужбовців через створення Комісії з питань вищого корпусу державної служби, та запровадження відкритих конкурсів на всі посади та встановлення чітких професійних вимог. Але для підвищення ефективності роботи усієї системи державного управління необхідно також змінювати функції державних органів, процедури та принципи їх роботи, та запроваджувати сучасні електронні засоби взаємодії. Лише у нових структурах з новими процесами нові держслужбовці працюватимуть по-новому», – коментує Іван Хілобок, менеджер реформи державного управління проектного офісу Нацради реформ.

 

Проект «Моніторинг сприйняття прогресу реформ» був ініційований проектним офісом Національної ради реформ у вересні 2015 року з метою більш повного відображення прогресу реформ. Відповідно до концепції проекту вимірювання громадської думки по загальних запитаннях довіри до органів влади, поінформованості та помітності прогресу реформ здійснюється щомісячно. Крім того, кожного місяця відбувається більш глибоке опитування респондентів по трьох з вісімнадцяти пріоритетних реформах.

Повний звіт «Моніторингу сприйняття прогресу реформ» можна на сайті Національної ради реформ reforms.in.ua.

Опитування проводилось методом он-лайн опитування з 4.04.2016 – 14.04.2016. Географія дослідження - вся Україна (крім АРК), міське населення, чоловіки і жінки у віці 18-55 років. Вибірка 1000 респондентів, квотна за статтю, віком, регіоном і розміром населеного пункту.

Довідка:

Компанія TNS в Україні - це представник світового лідера в галузі маркетингових досліджень - компанії TNS. Україна є однією з 80 країн, де працює TNS, надаючи послуги на найвищому професійному рівні. З осені 2008 року TNS Входить до складу Kantar Group, дослідницького підрозділу світового рекламно-комунікаційного холдингу WPP.

 

Національна рада реформ створена для забезпечення політичного консенсусу у процесі проведення реформ, який складається з представників всіх зацікавлених сторін та є майданчиком для пошуку консенсусу і прийняття рішень. Основними завданнями Національної ради реформ є визначення пріоритетів реформ, координація дій із реформування, моніторинг реалізації та досягнення цілей реформ. Рішення Національної ради реформ приймаються за умови консенсусу всіх учасників, що забезпечує узгодженість позицій у процесі реформ

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь:

Олександра Персикова,

Менеджер зі зв’язків з громадкістю

TNS в Україні

+38-095-268-04-14

oleksandra.persykova@tns-ua.com

 

Петро Іванов,

Директор з комунікацій Проектного офісу

Національної ради реформ

+38-067-233-79-13

petro.ivanov@reforms.in.ua